Kertas Kerja Cadangan Projek Pembangunan Agropolitan Gunung Sadong Bahagian Betong

Inilah cover depan Kertas Kerja Projek Pembangunan Infrastruktur Agropolitan Gunung Sadok, Bahagian Betong yang mana telah membuatkan Tuan Jalai sibuk semenjak bulan April 2009 yang lepas. Walaubagaimanapun, Tuan Jalai ingin merakamkan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada rakan-rakan di JKR (termasuk dari JKR Saratok) yang turut menyumbangkan idea serta data dalam menyiapkan kertas kerja ini. Terima kasih yang tak terhingga juga kepada Ir Mohd Sabari (Ketua Unit Pbgn Luar Bandar & Wilayah (RRDU), JKR HQ) serta Ir Richard Tajan (DE JKR Betong) yang sentiasa memberi komen & nasihat sehingga siapnya kertas kerja ini.

Kertas kerja ini merupakan panduan kepada pihak Jawatankuasa Kerja Pbgn Agropolitan u Gunung Sadok & khasnya kepada pihak JKR Bhg Betong untuk melaksanakan pelbagai projek pembangunan di kawasan tersebut. Kawasan tersebut merangkumi Zon A (Betong) & Zon B (Saratok).

Projek yang merangkumi pembinaan jalan raya, jambatan, bekalan elektrik & air, telekomunikasi serta pembaikbulih sekolah & klinik ini dianggarkan berjumlah RM391.2 Juta dan dicadang untuk dilaksanakan di bawah RMK9 (tahun ini & tahun depan) & sehingga RMK11 (tahun 2020). Tujuan projek ini adalah bertujuan untuk menyediakan kemudahan infrastruktur sejajar dengan pembangunan program pembasmian kemiskinan tegar melalui program-program pertanian dan sebagainya.

posted under |

1 comments:

Anonymous said...

thanx for add aku ba blog list... teheee...

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Jam Diatu

Temuai Ke Udah

Pasal Aku

FEEDJIT

FEEDJIT Live Traffic Feed

Randau Ruai


ShoutMix chat widget

Followers


Recent Comments