Lawatan YB Dtk Douglas Uggah ke Betong pada 5 September 2009

YB Datuk Douglas Uggah Embas, Menteri Sumber Asli & Alam Sekitar Malaysia merangkap Ahli Parlimen P.204 dan juga YB Robert Lawson Chuat, ADUN N.32 Bukit Saban telah meluangkan masa beliau untuk melawat Betong pada hari Sabtu; 5 September 2009.

Tujuan YB Datuk 7 YB Lawson Chuat adalah untuk melawat serta memantau sendiri perlaksanaan pelbagai projek PJK, PIAS, PAMS di kawasan parlimen beliau. Ini juga merupakan kesempatan untuk YB Datuk turun ke padang serta mendekati rakyat dan mendengar sendiri masalah rakyat ketika bertemu dengan beliau.

YB Datuk & YB Robert Lawson Chuat sememangnya pemimpin berjiwa rakyat. Mereka sentiasa menekankan konsep "1 Malaysia: Pencapaian Diutamakan, Rakyat Didahulukan" kepada para pegawai kerajaan yang menemani beliau sepanjang lawatan tersebut. Tuan Jalai bertuah kerana berpeluang mewakili JKR Bahagian Betong & seterusnya mengiringi beliau. Turut serta dalam rombongan itu ialah Tn DO Betong-En. Friday Belik, SAO Akoi @ Senayau Aku, Dr Richard Rapu-Setiausaha Politik YB Datuk Douglas Uggah, En James Agat-Setiausaha Sulit YB Datuk Douglas Uggah, En Tony Malang-Pegawai JASA Betong serta beberapa pegawai kerajaan lain.

Pada sebelah paginya, YB Datuk & rombongan telah melawat pelbagai projek seperti pembinaan jalan kampung & balairaya di Kpg Tuie, Pusa. Para rombongan telah menggunakan jalan IADA dari Kpg Manggut untuk menuju ke Kpg Tuie. YB Datuk juga telah meluangkan masa untuk beramah mesra dengan penduduk-penduduk di Kpg Tuie, Pusa. Selepas itu, rombongan YB Datuk terus berkunjung ke Kpg Manggut, Spaoh dan terus ke Penom, Ulu Paku untuk melawat jambatan gantung yang runtuh di SK Penom, Paku.

Pada sebelah malamnya, Tuan Jalai juga bertuah dapat mengiringi YB Datuk menghadiri Majlis Berbuka Puasa di Masjid Spaoh bersama para penduduk Spaoh. Majlis tersebut turut dihadiri oleh Tn Residen Bhg Betong-En Romie Sigan Daniel serta Penolong Pengarah Pertanian Bhg Betong-En Wilson Entebang. Pada majlis tersebut juga, YB Datuk & YB Lawson Chuat telah bermurah hati menyampaikan geran untuk memberi dana kepada masjid & surau-surau yang terdapat di Spaoh.

Dari kiri - En Tony Malang (pegawai JASA Betong), En David (pegawai KEMAS Betong), SAO Akoi @ Senayau Aku & En Albert Dagang (pegawai MDB) sedang menunggu ketibaan YB Datuk di Resthouse Be

Tuan Jalai sedang bersalaman dengan Ketua Kampung Tuie, Pusa

YB Datuk Douglas Uggah sedang melihat keadaan di dalam Balai Raya Kpg Tuie, Pusa

Perbincangan di antara YB Datuk dengan pegawai kerajaan dan penduduk kampung di dalam Balai Raya Kpg Tuie, Pusa

SAO Akoi @ Senayau Aku & En Alex (pegawai Hal Ehwal Pengguna Bhg Betong)

Para rombongan bergambar kenang-kenangan di hadapan Balai Raya Kpg Tuie, Pusa

En Benedict Blake (pegawai JASA Betong), En Randi (pegawai JKR Betong) & En Tony Malang (pegawai JASA Betong) yang turut serta dalam rombongan YB Datuk Douglas Uggah

Ketibaan rombongan YB Datuk Douglas Uggah di Kpg Tuie, Pusa

YB Datuk Douglas Uggah turut diiringi oleh Tn DO Betong-En Friday Belik (di tengah) & YB Robert Lawson Chuat (di kanan sekali)

Tn Jalai Betong sedang memberi anggaran kos projek "on the spot" penaiktarafan jalan serta pembersihan parit Kpg Tuie Pusa kpd YB Datuk Douglas Uggah

Dr Richard Rapu( paling kiri sekali), YB Robert Lawson Chuat (dua dari kiri) & Tn DO Betong-En. Friday Belik (paling kanan)

Parit serta jalan konkrit Kpg Tuie, Pusa yang perlu dinaiktaraf serta dibersihkan

Pemandangan jeti Manggut dan Batang Saribas

SAO Akoi @ Senayau Aku sedang bergambar kenang-kenangan di jeti Kpg Manggut, Spaoh

Rombongan sedang berhenti minum di kedai yang terdapat berdekatan dengan jeti Kpg Manggut, Spaoh

Rombongan sedang melihat keadaan jambatan gantung yang runtuh di Penom, Ulu Paku

Keadaan jambatan gantung Penom yang rosak teruk akibat dihempap batang kayu

Tn Jalai & Tn Wilson Entebang (berbaju batik biru) dan para rombongan di dalam Masjid Spaoh

YB Datuk Douglas Uggah sedang menyampaikan ucapan beliau di Masjid Spaoh

Dari kiri - YB Datuk Douglas Uggah, Timbalan Pengerusi Lembaga Masjid Spaoh, Yb Robert Lawson Chuat, En Romie Sigan Daniel (Tn Residen Betong) & En Wilson Entebang

SAO Akoi @ Senayau Aku sedang bergambar kenang-kenangan bersama En Isik Utau (Setiausaha Politik kpd YAB Pehinm Sri Ketua Menteri)

Tn Jalai bergambar kenang-kenangan dengan Tn DO Betong (En Friday Belik) & SAO Akoi @ Senayau Aku

Bergambar kenang-kenangan di hadapan Masjid Spaoh


posted under |

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Jam Diatu

Temuai Ke Udah

Pasal Aku

FEEDJIT

FEEDJIT Live Traffic Feed

Randau Ruai


ShoutMix chat widget

Followers


Recent Comments